Istraživanje tržišta – zašto nam trebaju ankete?

Šta je istraživanje tržišta, čemu ankete i istraživanja?

Istraživanje tržišta se sastoji od sakupljanja podataka i njihove interpretacije. Ove aktivnosti nam dozvoljavaju da uspostavimo osnovne tržišne elemente, uključujući cenu roba i usluga, ponudu i potražnju, te ponašanje i mišljenje kupaca. Istraživanje tržišta takođe omogućava predviđanje poteza konkurenata.

Trenutno, uspeh neko nekog poslovnog podviga zavisi od analize, koja olakšava da se u poslovanju povuče pravi potez. Znanje šta tržištu treba i adekvatne tržišne strategije dozvoljavaju da novi provoizvodi i usluge uspiju.

Istraživanje tržišta – zašto nam trebaju ankete?

Ključni element sakupljanja podataka koje donosi nadmoć nad konkurencijom, je istraživanje tržišta.

Takva istraživanja su preporučljiva u slučajevima povećanog rizika, kada se donose važne odluke o potezima preduzeća. Takve situacije su uglavnom:

  • Pojava konkurencije za koju vlada veliko interesovanje među kupcima.
  • Planirana proširenja na nova tržišta.
  • Transfromacija tržišta ponude u tržište potražnje.
  • Promene ekonomske politike određene države.
  • Konstante promene zahteva kupaca i smanjenje potražnje.

Glavni razlog zbog kojeg kompanije provode istraživanja je da povećaju potražnju za svojim proizvodima i uslugama. Dole navedeni faktori mogu da pomognu da se dopre do što većeg broja kupaca:

  • Istraživanje testiranjem
  • Istraživanje cene
  • Istraživanje robne marke
  • Eksperimentalno istraživanje
  • Istraživanje zadovoljstva kupaca
  • Istraživanje domaćinstava

Postoje mnogo činilaca koji utiču na izbor metode istraživanja, poput: vreme za sakupljanje podataka, geografska oblast u kojoj se ono sprovodi, njegov budžet i cilj.

Anketa je jedna od najpopularnijih istražnih metoda. Zbog lakoće s kojom se podaci mogu sakupiti i obraditi, postala je osnovni alat za istraživanje tržišta.

Anketa je jedna od najpopularnijih istražnih metoda.

Razlikujemo nekoliko tipova istraživanja, zbog čega je lakše izabrati pravu tehniku za istraživanje određenog problema i aspekata koji kupcima važni. Trenutno, metode koje se koriste uključuju:

  • Telefonske pozive,
  • Poštu,
  • Novine,
  • Direktno istraživanje,
  • Radio i TV,
  • Reklame,
  • Računar,
  • Auditorijum,
  • Podelom letaka;

U dobu interneta, metode koja su najdostupnije i najjeftinije su online i mobilne ankete. Takvo istraživanje ima relativno velik domet a malu cenu. Online ankete su jednostavne i učesnicima nije teško da na pitanja odgovaraju.

Anonimnost istraživanja garantuje verodostojnost datih odgovora što se podudara s efikasnošću sprovedenog istraživanja.

TGM Research - mobile surveys

TGM Panel Srbija pripada svetskom istraživaču tržišta – TGM Research FZE. Svi živimo u digitalnom svetu. Otkrijmo ga zajedno za istraživanje tržišta. Pridružite nam se na ovom mobilnom putovanju.

PREGLED PANELA